OSS
Oftest stillede spørgsmål
Her kan du læse de oftest stillede spørgsmål, som Dansk Camping Unions medlemsservice får stillet via mail og telefon.
MEDLEMSKAB AF DCU
- Hvordan opretter jeg et medlemskab?
Du kan melde dig ind i Dansk Camping Union – ved at udfylde formularen på vores hjemmeside.
- Hvor længe gælder et medlemskab?
Alle medlemskaber følger kalenderåret og udløber derfor d. 31. december i indeværende år, uanset hvornår på året man har meldt sig ind. Dog er det sådan, at hvis man melder sig ind efter den 1. oktober, vil medlemskabet gælde resten af året plus hele efterfølgende kalenderår.
- Hvornår kan man få et pensionistmedlemskab?
Hvis man er tilkendt efterløn eller en offentlig pension, er man berettiget til pensionistmedlemskab. Vær opmærksom på at vi beder vores medlemmer dokumentere at de er gået på pension/efterløn. Det kan være det brev man modtager, når man får tilkendt sin pension/efterløn, eller en udbetalings meddelelse. DET ER VIGTIGT AT MAN IKKE SENDER DOKUMENTATIONEN PÅ MAIL, da vores mail ikke er krypteret, så vi kan ikke passe på dine oplysninger. Man skal i stedet logge på sin medlemsprofil på vores hjemmeside og benytte det link, der er dér.
- Hvordan opsiger man sit medlemskab?
Du kan melde dig ud på vores hjemmeside, under din medlemsprofil. Herinde finder du dine medlems oplysninger - tryk opsig ude i højre side og udfyld formularen. Vær opmærksom på, at du selv skal kontakte din bank for at standse eventuel aftale med betalingsservice.
- Kan man få reduceret pris på medlemskabet sent på året?
Desværre kan vi ikke tilbyde reduceret pris på medlemskaber. Det vi kan tilbyde er, at hvis man melder sig ind efter 1. oktober, får man næste år med i prisen. Skulle du have lyst til at melde dig ind, kan det gøres på DCUs hjemmeside.
MEDLEMSKORT
- Skal jeg have nyt medlemskort, når jeg har fået ny adresse?
Det er ikke nødvendigt, men du skal selv ændre adressen på vores hjemmeside under dine medlemsoplysninger, da vi ikke får besked om adresseændringer fra folkeregistret.
- Jeg har ikke modtaget mit medlemskort?
Vi har fået en ekstern til at lave medlemskort. For at holde styr på udgifter til print og porto, sender vi medlemskort en gang om måneden. Der kan derfor gå op til fire uger, før du modtaget medlemskortet, afhængig af hvornår vi har modtaget din betaling for medlemskabet. Du kan altid logge på vores hjemmeside. Her kan man se sit medlemskortet digitalt. På den måde kan du altid dokumentere dit medlemskab er aktivt.
- Skal min ægtefælle/samlever have sit eget kort?
Nej, I er begge med på medlemskabet, hvis I har familie- eller pensionistmedlemskab.
- Skal mine børn have deres eget kort?
Hjemmeboende børn under 18 år er med i forældrenes medlemskab, og har derfor ikke brug for eget medlemskort. Børn over 18, skal have deres eget ungdomsmedlemskab.
- Kan man få nyt medlemskort, hvis man har mistet det?
Vi kan godt bestille et nyt medlemskort til dig. Det koster kr. 95,- Medlemskortet bliver printet og sendt ved udgangen af måneden. Hvis du har brug for at dit medlemskort indtil da, kan du logge ind på vores hjemmeside med dit medlemsnummer og adgangskode. Her kan du se dit medlemskort. På den måde kan man altid dokumentere sit medlemskab. Skal du på en DCU-campingplads, kan de altid slå dig op i systemet på dit medlemsnummer.
OPDATERING AF MEDLEMSOPLYSNINGER
- Jeg kan ikke logge ind på min medlemsprofil?
Klik på linket nulstil din adgangskode. Hvis du ikke får en mail inden for 5 minutter, så kig i uønsket post. Det kan også være at der ingen mail er tilknyttet eller det er en ældre mailadresse vi har i systemet og du derfor ikke modtager en ny adgangskode. Hvis det er tilfældet, kan du kontakte medlemsservice og få yderligere hjælp.
- Jeg har fået ny adresse/mailadresse?
Log på vores hjemmeside med dit medlemsnummer og adgangskode. Her kan du opdatere alle dine oplysninger, ved at klikke på de røde rediger knapper.
- Kan jeg ændre navnet, medlemskabet er tegnet i?
Hvis navnet medlemskabet er tegnet i, skal ændres, skal du kontakte medlemsservice. Husk at have dit medlemsnummer parat. Kan andre overtage mit medlemskab?
Medlemskabet kan ændres til ægtefældes/samlevers navn, men andre (børn over 18 år, søskende m.v.), skal have deres eget medlemskab. Kontakt medlemsservice for yderligere hjælp.
PÅ CAMPINGPLADSEN
- Hvor ser jeg åbningstider/priser mm på DCUs campingpladser?
Gå på vores hjemmeside. Klik på campingpladser. Klik på DCU campingpladser. Klik på den plads du søger oplysninger om. Pladskort og åbningstider finder du ca. midt på siden. Prislisten er lidt længere nede ad siden. Vær opmærksom på at man øverst på prislisten kan skifte mellem høj- og lavsæsonpriser.
- Kan jeg have folkeregisteradresse på en DCU-plads?
I DCU mener vi, at camping er en ferieform og ikke en boligform. Derfor kan man ikke have folkeregisteradresse på en DCU-campingplads. En gæst, der har en folkeregisteradresse, har automatisk visse rettigheder, som vi har svært ved at leve med som f.eks. hjemmeplejebesøg om natten, kørsel på pladsen om natten osv. Man er dog velkommen til at flytte sin postadresse til en DCU-plads, som f.eks. mange sæsongæster gør, når bare man har sin rigtige folkeregisteradresse et andet sted.
- Får jeg penge retur, hvis jeg forkorter mit ophold?
Nej, desværre ikke. I DCUs bookingbetingelser står der, at man ikke kan få penge retur, når opholdet er påbegyndt. Dog kan man som DCU-medlem i lavsæsonen få sine penge retur, hvis man forkorter opholdet på en af vores 20 campingpladser. Dette gælder dog kun i lavsæsonen og ikke i helligdagsferier/helligdage, da de bliver betegnet som højsæson.
- Kan man oplade sin el- hybridbil på en DCU plads?
Der er på langt de fleste af DCUs 20 campingpladser mulighed for at oplade sin hybrid- og elbil i nærheden af campingpladsen. Der er mange ladestandere rundt omkring i hele Danmark, f.eks. ved indkøbssteder, attraktioner mv. På chargefinder.dk kan man indtaste sin adresse og finde nærmeste opladestation til sin hybrid- og elbil. På DCUs campingpladser er der derfor et begrænset antal muligheder for at oplade hybrid- og elbiler. Det kan du læse mere om på vores hjemmeside.
CAMPING FRITID
- Jeg har ikke modtaget Camping Fritid?
Vi får ikke besked fra folkeregistret, når man flytter. Man skal derfor selv opdatere sine oplysninger, ved at logge på vores hjemmeside med medlemsnummer og adgangskode og ændre opdatere sine oplysninger.
- Mit Camping Fritid er vådt/beskadiget?
Nogle spørger hvorfor vi ikke pakker camping Fritid ind, så man ikke risikerer at det bliver vådt, når det regner. Det gør vi ikke af hensyn til naturen og for at holde omkostningerne nede. Hvis du har modtaget et vådt medlemsblad, skal du kontakte medlemsservice. Husk at have dit medlemsnummer parat.
- Kan jeg få de medlemsblade tilsendt, som er udgivet, før jeg meldte mig ind?
Vi eftersender ikke camping-fritid, som er udkommet, før du meldte dig ind. Indeværende års magasiner kan hentes på en af vores 20 campingpladser, så længe lager haves. Kan jeg få en anden leveringsadresse på medlemsbladet, end min registrerede adresse? Vi vil meget gerne forsøge at sende dit magasin til en anden adresse C/O, end den du har registreret dit medlemskab på. Du skal logge ind på din profil på vores hjemmeside under medlemsoplysninger. Derinde skal du ned til feltet ved medlemskab og trykke rediger i højre side. Sæt derefter kryds i ”få tilsendt magasinet camping fritid til en anden adresse” og udfyld formularen.
- Jeg bor i udlandet. Kan jeg få tilsendt medlemsbladet?
Vi sender desværre ikke medlemsblade til udlandet.
GAVEKORT
- Hvor kan jeg købe et gavekort?
For at købe et gavekort til Dansk Camping Union, skal du skrive til info@dcu.dk.
Vi har brug for følgende oplysninger:
1) Hvem skal modtage gavekortet?
2) Dato gavekortet gives?
3) Beløb?
4) Skal gavekortet sendes pr. alm. Post, eller kan det sendes pr. mail?
- Hvad kan man bruge et gavekort til?
Gavekortet kan både bruges enten til at give et medlemskab, ophold eller i kiosken på en af DCUs 20 campingpladser.
DIVERSE
- DCU-APP
Der findes desværre ikke længere en DCU app. Vi henviser i stedet til vores hjemmeside. Læs mere i denne artikel.
- Er der forskel på Danske og udenlandske fordelspladser?
Ja. De Danske fordelspladser har forpligtet sig til at give DCU medlemmer 15% rabat på overnatningsprisen. Det er anderledes med de udenlandske fordelspladser. Her er det lejrchefen, der bestemmer om og hvor meget rabat der gives til DCU medlemmer. Hvis man kender sin destination, er det derfor en fordel at kontakte fordelspladsen på forhånd og høre om muligheden for DCU-rabat.
- Hvordan benytter jeg mig af de mange fordele og rabatter?
Du kan se en oversigt over alle vores medlemsfordele her. Det varierer hvordan man opnår medlemsrabat. Ved nogle attraktioner skal man købe billetter online hjemmefra med en rabat- eller tilbudskode, ved andre skal man blot vise medlemskortet ved indgangen.