Jeg har monteret et Thule vippebart stativ på vores Hymer Feeling (Lille campingvogn) det virker fint vi kan vippe beslaget med cyklerne på og komme i gaskassen, dog ikke med bilen tilkoblet.
Med hensyn til manøvremulighederne; jeg har altid været frisk på at krænge meget sammen specielt når jeg bakker der skal man lige være lidt opmærksom på at det mindsker hvor meget man kan knække sammen men ikke noget problem.
Der findes 2 Thule stativer der kan vippes vores er det smalle (Narrow) det tager ca 10 minutter at monterer.
Når cyklerne placeres på fronten vil kugletrykket øges. Vægten lægges jo længst væk fra CV's aksel, og kan derfor ikke fordeles anderledes. Derfor; Tjek dit kugetryk op mod tilladt tryk.
Du kan få stativer som kan vippes, så du kan komme ind til gaskassen, uden at tage stativet ned - men du skal nok tage cyklerne ned.
Vi har i en del år haft en bom med en knop monteret på trianglen - og herpå et meget simpelt sakse-stativ. Vejer ikke meget og er let at håndtere. Men både cykler og stativet skal fjernes, for at man kan komme til gaskassen.
Længden af din træk-triangel skal også vurderes - så du er sikker på, at du vil kunne lave 90-graders sving med CV'en uden at cyklerne rammer bagenden på din bil. Det har vi nu ikke haft problemer med, men kender campingvenner, som har fået både bilens bagende og et par cykler molestreret på denne måde.
Cykler på fronten
Jeg har monteret et Thule vippebart stativ på vores Hymer Feeling (Lille campingvogn) det virker fint vi kan vippe beslaget med cyklerne på og komme i gaskassen, dog ikke med bilen tilkoblet.
Med hensyn til manøvremulighederne; jeg har altid været frisk på at krænge meget sammen specielt når jeg bakker der skal man lige være lidt opmærksom på at det mindsker hvor meget man kan knække sammen men ikke noget problem.
Der findes 2 Thule stativer der kan vippes vores er det smalle (Narrow) det tager ca 10 minutter at monterer.
Det kan vi godt anbefale
- men man skal regne lidt på vægten.
Når cyklerne placeres på fronten vil kugletrykket øges. Vægten lægges jo længst væk fra CV's aksel, og kan derfor ikke fordeles anderledes. Derfor; Tjek dit kugetryk op mod tilladt tryk.
Du kan få stativer som kan vippes, så du kan komme ind til gaskassen, uden at tage stativet ned - men du skal nok tage cyklerne ned.
Vi har i en del år haft en bom med en knop monteret på trianglen - og herpå et meget simpelt sakse-stativ. Vejer ikke meget og er let at håndtere. Men både cykler og stativet skal fjernes, for at man kan komme til gaskassen.
Længden af din træk-triangel skal også vurderes - så du er sikker på, at du vil kunne lave 90-graders sving med CV'en uden at cyklerne rammer bagenden på din bil. Det har vi nu ikke haft problemer med, men kender campingvenner, som har fået både bilens bagende og et par cykler molestreret på denne måde.