Gode råd og ideer
DCU´s nye app
Skrevet af Svend Erik Poulsen, 29-03-2018 - 02:47
Jeg har lige et godt råd til de it- ansvarlige i DCU, samt app-udviklererne. Inden det proklameres, at nu kan man med den nye app have alle fordele mm med på sin smartphone, så sørg frem over lige for, at det det virker i praksis. Jeg - og andre fra facebook grupperne, kan ikke logge ind fra den app. Det er noget juks at sende sådan noget ud, så længe det kke virker korrekt.
App
App fungerer fint, dog i irriterer det røde felt med tilmelde dig nyhedsbrevet mig.
Og jeg har ikke mulighed for at lukke det med, f.eks ved at trykke på x i højre hjørne som ellers er normalt ved sådan noget.
PS. Jeg er tilmeldt nyhedsbrevet.
App
Det gør du så bare Ole. Nu skal man nok også passe på, at man ikke ser spøgelser overalt;-)
Camping App nej tak
God ide, men jeg vil ikke sige ja til unødvendige oplysninger.
Fordi:
De bruges (ikke bare kan) af kriminelle, har haft 2 synlige angreb i år, flere hundrede bare slettet, uden at komme på skærmen.
De fylder, som en anden skribent skriver, utroligt meget på nettet, har set beregninger, som siger over halvdelen af datakraften på mailområdet går til sådanne ting. Ren resourcespild.
Vil gerne betale lidt mere for telefonen (styresystemet) for at undgå al det skrammel.
Camping app
Vedr. campingpladser hvor rabatten ikke er opgivet.Det vil nok føre for vidt, hvis medlemmerne skal indsende oplysninger.
Det ville da være smart, hvis DCU rettede henvendelse til pladserne og bad dem opdatere deres hjemmesider
Ang. DCU-appen
Tak for alle jeres bemærkninger til appen. Hvis der er problemer med at logge ind, kan man nulstille ved at bestille en ny kode, som bliver sendt til ens mail. Hvis det heller ikke virker, kan der være fejl i ens e-mailadresse, og så skal man have fat i Medlemsservice på info@dcu.dk. Af sikkerhedsmæssige årsager kan det ikke gøres på anden måde.
Det kan i det hele taget anbefales, at man logger ind i ”Dit DCU” på forsiden af www.DCU.dk og tjekker, om alle ens oplysninger er opdateret.
Spred gerne budskabet, hvis I oplever folk har disse problemer.
Hvis I finder campingpladser, hvor rabatten ikke er opgivet, så send dem gerne til os, så vi kan kontakte dem igen.
Priserne på DCU’s egne campingpladser er ved at blive rettet til medlemspriser.
Mvh. redaktionen
DCU app
Jeg har installeret den, og den virker efter hensigten
- på en Iphone!
God app, som vi har manglet.
Tidspunkt for installation af app´s.
Hvor er jeg glad for at F.U. tager vare på, hvornår det er et passende tidspunkt at "rode" med nye apps på telefonen. (ironi kan forekomme). F.U. Jeg installerer sådanne ting, når jeg har lyst - og nogle mennesker kan sagtens være oplagt til det midt om natten, selv om du nok ikke kan. Så tidspunktet skal du ikke bekymre dig om. Jeg har også fået det til at fungere HELT uden din hjælp, men ikke uden besvær, som jo var kommet uanset tidspunktet. Har du noget konstruktivt at tilføje?? - nå nej, det forventer jeg ikke af dig.
Rabatter
I den nye app er en del pladser mærket med et tegn der indikerer at der gives rabat.
Desværre oplyses det ikke ved alle pladser hvor stor rabatten er.
Hvorfor?? - eller hvad nu hvis ikke??
Tjah Ole - det er da glimrende spørgsmål, men som hele Verden nu efterhånden ser ud, så har hverken du elelr jeg nogen som helst mulighed for at undgå at blive registeret for alt mellem himmel og jord.
Uanset hvad du siger nej til, så sker der hundedvis andre registreringer - og oplysningerne om dig, dit forbrug og dine vaner sælges lystigt til alle typer af virksomheder, som vil bruge det til markedsføring.
Jeg foretager mig ikke noget, som ikke kan tåle dagens lys, køber ikke noget som jeg ikke bør købe, handler ikke med dem man ikke bør handle med, tager ikke nogen form for ulovlige eller uacceptable fotos - og er i spionagemæssig sammenhænge utroligt uinteressant.
Jeg har det sådan, at enten vil jeg bruge de elektroniske medier og udsætte mig for risikoen for, at nogen registrerer hvilket mærke toiletpapir jeg bruger, eller også må jeg sige nej til al form for brug af elektroniske midler - herunder også DCU Forum - og så forsøge, at få lov til at betale alt med kontanter mod rigtige papirkvitteringer som ikke registrerer, hvem jeg er eller helt undlade at have netbank, kunne bruge MobilePay, købe en rejse på nettet eller reservere plads på en campingplads i Italien.
Big Brother!! Heldigvis er antallet af registrerede tåbelig informationer oppe i tusindvis af milliarder enkelt-poster, så når det kommer til stykket, er værdien af hele databasen ikke speciel interessant. Man vil bare målrette reklamen for et nyt gebis til mig - og jeg har tilmeldt mig alle former for spam- og spyware, og er på Robinson-listen - så jeg gør hvad jeg kan for at genere dem.
Mit liv er for kort til at lade mig styre af frygten for idioterne derude.
Derfor Ole!
Hvorfor???
Dejligt at I finder app'en brugbar, jeg vil også gerne have den, men: hvorfor har I også bare godkendt at DCU (Google?) skal have adgang til billeder, lyd og videoer , telefonnummer og hvem der ringes til? Placering er jo helt fint (måske, hvis det ikke gemmes) når man skal finde de gode tilbud. Er klar til at installere, hvis der er en fornuftig forklaring, noget som I åbenbart er mange som må have parat.
DCU app
Havde log in problemer, men fik hjælp af DCU - på en helligdag - tak for det, kører perfekt
Dcu app
Fungerer perfekt her. Tak til DCU - "Sådan"!
Virker ;-)
Ja den virker på min iPhone 6. I øvrigt tak til DCU for den app.
Venlig hilsen Lennart
Har her til morgen installeret appen på min nye Android telefon. Kunne ikke logge ind og efter at have prøvet flere gange blev jeg nødt til at få en ny adgangskode. Nu har jeg geninstalleret appen og er kommet igang. Fint med medlemskortet/ campingpasset. Men hvorfor er overnatningspriser på pladserne ikke medlemspriser, når det nu er en medlemsapp ? Underligt. Der er heller ikke lavsaison/pensionistpriser anført. Det må vel rettes efter den første periode.
vh
Walter
fordele APP
Jeg istalerede den på min Androi tablet da den blev frigivet og den fungerede ned det samme. Måske er det forkert instalation der er problemet og ikke DCU ITteam
mvh. Leif
Virker fint :-)
Det virker også for mig!
Man skal måske bare lade være med at rode med nye app's midt om natten.
"Mig og min facebook-gruppe" kl. 02:47 - det kan ikke være sundt.
Men min app virker fuldt ud. Tak DCU.
Den nye app
Fungerer upåklageligt. Selv på en æbletelefon:-)
Den nye App
Goformiddag og rigtig glædelig påske:-)
Jeg har også lige installeret den, "og jeg har ledt efter noget at brokke mig over", men desværre.... det hele virker;-), kan det tænkes, at det er folk som sværger til de der æble telefoner, der har problemer, eller har det bare været over sengetid for nogen?? Fortsat god påske.
Vh
Jan Nielsen
Den nye App
Jeg har lige installeret den, og virker ok med de samme
App
Det ville være bedre at rette henvendelse direkte til DCU i stedet for her, vi kan jo ikke gøre ret meget ved problemet. I det hele taget er DCU´s it system ikke lavet helt færdigt (håber ikke de har givet fuld pris for det) :-(