Gode råd og ideer
Levering af Campingbladet
Jeg vil gerne bede om et godt råd til hvordan jeg kan få leveret Campingbladet uden at skulle rykke for det. Jeg skal til at rykke for manglende levering af bladet i maj. Giv mig et godt råd om hvordan jeg skal formulere mig.
Jeg har skrevet til DCU tidligere 3 gange i år - uden resultat. Har kommunikeret med forskellige personer som lover at nu vil der ske noget.
Uddrag af mit skriv:
"Kan forstå at sidste nr af bladet skulle være leveret i uge14.Nu er vi ved slutningen af uge 15 og bladet er ikke leveret.
Det er nu 3. gang i år det sker.
1. gang var februar nummeret som jeg først fik efter 3 uger efter at have rykket for det.
2. gang var med marts nummeret som skulle være leveret i uge 11. I uge 12 rykkede jeg og modtog det i uge 13.
Det er mig helt uforståeligt at I ikke forsøger at rette fejlen i jeres system. Det kan da ikke være rigtigt at jeg nu skal rykke hver gang
Jeg har frasagt mig reklamer, hvilket jeg tidligere har meddelt jer. I fortæller mig hver gang at jeg naturligvis alligevel skal få bladet med reklameomdeleren. I meddeler også at nu vil I tage fat om problemet, men der sker intet.
Mon ikke det er på tide I får en virksomhedskonsulent til at kigge på jeres arbejdsgange."
Det kan være gratis at få professionel assistance, f.eks fra studerende der skal igang med kandidatafhandlingen. F.eks. fra CBS. Da nu DCU ligger i Kbh.
Min kandidatafhandling tog f.eks udgangspunkt i en virksomhed i Århus som havde nogle organisatoriske problemer m.fl. Det var gratis for virksomheden og virksomheden og jeg lærte meget. (Det var tilbage i 1972)
mvh
Bjarne Toft
For meget eller for lidt....
er lige skidt :-)
Vi har denne gang modtaget ikke mindre end 2 stk. Camping/Fritid, og det samme har vores nabo.
Fejlen kan ligge i, at der ikke er navn og adresse, hverken på bladet eller det plastik omslag det er pakket ind i.
Så det er måske svært for omdelerne, at finde rede i, hvem der skal have hvad.
Flemming Udbjørg
Jeg vil gerne tilslutte mig dit forslag om Bladkompagniet. Det har jeg tidligere foreslået DCU. En medarbejder her (Jan) meddelte mig at nok ville være dyrere og medføre stigning i prisen på medlemskab. Jeg kender ikke priserne, men kan blot konstatere at prisen på medlemskab af Sportsfiskerforbundet og DJØF ikke er steget pga af at det nu er Bladkompagniet der forestår omdeling af medlemsblade.
Der kan være flere forklaringer!
Nu vil jeg ikke have revet hovedet af, fordi jeg tager DCU lidt i forsvar - men sagen er ganske enkelt, at hele det postomdelte system er under totalt nedbrud!!
Lidt helt friske eksempler:
Det månedlige Beboerbladet er landet i vores postkasse i dag - ca. 8 dage efter oplyst omdelingsdag.
Vandforsyningen har sendt breve ud om, at man nu kommer for at skifte vandmåler. Første varsling kom for 4 uger siden, med en besked om, at de ville komme "igår" = en tydeligt skrevet dato i brevet, som altså var blevet overhalet af den noget forlængede postomdeling. Og da vi ikke var hjemme på dagen lå der et kort i postkassen om, at man havde være på forgæves besøg, og at det ville koste os 535,- kr.
Det brokkede jeg mig grundigt over, og fik eftergivet "bøden" og besked om, at der ville komme nyt varslingsbrev.
Det kom så i dag d. 15. maj - med besked om, at man kommer i morgen! Og brevet er afsendt for 10 dage siden, den 5. maj via et norsk distributionsfirma, som åbenbart gør det billigere at sende brevet med PostNord end hvis vandforsyningen havde sendt det med PostNord fra Danmark. 10 dage om at nå fra den ene ende af vores kommune til den anden ende -via et firma i Norge.
Jeg er med i flere bestyrelser, og det er et udtalt problem at få udsendt mødeindkaldelser til bestyrelsesmøderne, så de er modtagerne i hænde indenfor den angivne frist i vedtægterne. Vi er simpelt hen nødt til at lægge et par uger på udsendelsesfristen, men når så forslag til behandling på møderne skal være indsendt senest 8 dage før mødet, så giver det igen nye problemer.
Vi har et gedigent postproblem i Danmark - og det bliver kun værre, når vi alle sender færre og færre breve.
Firmaer og større foreninger kan med fordel få deres masseforsendelser omdelt med Bldkompagniet som skal ud med aviserne på hver eneste vej i Danmark hver eneste morgen.
Det firma som vi køber små tele/pc-dimser hos, sender også småpakker med Bladkompagniet. "Bestilt inden kl. 15.00 og det afsendes samme dag!" - og det ligger i vores postkasse næste morgen inden kl. 7.00!! Måske det var en vej!
Det er ikke nødvendigvis DCUs skyld, at bladet ikke kommer frem til tiden!
Omdeler
Mon det ikke snarere er det firma der omdeler reklamer der mangler hjælp, måske til informere deres ansatte om at nogle ting gerne må afleveres selvom der sidder et "Reklamer, Nej tak" skilt på postkassen
Levering af campingbladet
Vi fik heller ikke bladet i januar, men har dog ikke rykket for det. De andre to er kommet, som de skal.