Vogne og udstyr
Samarbejdsværksted lever ikke op til hvad DCU lover
I starten af maj 21 kontaktede jeg Bijè Fritid og Camping for et service check til min campingvogn. Jeg fik tid til den 11 juni, hvilket passede mig fint! Værkføreren foreslog et U4 eftersyn, som ville gennemgå campingvognen for vigtig undersøgelse. Jeg takkede ja, da jeg jo havde valgt et DCU samarbejdsværksted, så eg regnede med kvaliteten levede op til DCUs standarder. Jeg skulle godt nok køre ca 55-60 km hver vej, men når bare kvaliteten er ok er turen intet problem!
Desværre blev værkstedet ramt af corona, så jeg måtte vente ca 15 dage. Det gjorde intet, da jeg ikke stod lige og skulle bruge campingvognen.
Jeg hentede min færdige campingvog en fredag ved 12 tiden. Jeg spurgte til rapport for gennemgang og fik at vide at den lå i campingvognen, hvilket den selvfølgelig også gjorde. Så langt så godt!
Lørdag formiddag får jeg tid til at lære værkstedsrapporten og studser over at punkt 13 (vejning af campingvogn) ikke er udfyldt. Jeg ringer derfor til værkstedet mandag formiddag og spørger hvorfor min vogn ikke er vejet. Værkføreren fortæller mig, at det kan de slet ikke gøre, og kommer med mange forskellige argumenter for hvorfor den ikke er vejet. Han siger også hvis jeg insisterer, vil han gerne veje den, hvilket jeg takker nej til da jeg bor forholdvis langt væk og skal bruge 2 -3 timer på processen.
Alt i alt får jeg en fornemmelse af, at det er mere mig der har et problem end værkstedet!
Jeg kontakter derfor DCU med min klage; idet jeg forklarer, at jeg netop har valgt DCU samarbejdspartner for at få den kvalitet jeg tror DCU står inde for. Stefan - fra DCU - bekræfter, at min vogn selvfølgelig skal vejes, som der står i rapporten og at hvis den ikke er det skal jeg have en dekort på 175kr. Han lover at tage kontakt til Bije og efterfølgende give mig bedked.(lige nu er der gået en lille uge, og jeg venter stadig på svar)
Jeg skriver dette fordi jeg føler mig taget ved næsen af værkstedet og håber på med dette indlæg, at DCU vil enten opdaterer deres info om hvad der gøres eller bede værkstederne leve op til de krav der er.
Venlig hilsen
Mogens Nygaard Nielsen
Medlem 37391
Dekort?
Du skriver at Bije vil give mig mulighed for nedslag eller betale for en vejning i nærheden af mig. Det lyder fint, men hvordan får jeg det nedslag som du skriver om? Den telefon kontakt jeg havde med dem før jeg inddrog DCU, tilbød værkføreren at veje min vogn (2-3 timer og ca120 km) . Så jeg vil naturligvis gerne tag mod nedslaget. Jeg har selv fået min vogn vejet på en jernplads.
Hvordan modtager jeg mit nedslag?
hilsen
Mogens Nygaard Nielsen
nr 37391
Så har jeg modtaget min dekord,
Bije har indsat 175kr som komp. for den manglende vejning, på min konto. Så er mit mellemværende med Bije løst.
vejning af vogne
hej mogens
Jeg har fået min vogn vejet i korsør.
Det kostede 200 kr. og du får 3 forskellige vejninger, så du med sikekrhed ved hvad du bla. har på krogen og hvad vognen vejer uden at være på din vogn.
det er lidt svært at forklare vejen dertil, men det er i midten af korsør, lige før broen, der drejer du til venstre og 10 m efter til højre, så køre du bare op på den lastvogns vægt. :) og taler ind i højtaleren.... :)
hvis du vil have evt nr. så sig til....
i øvrigt. den forhandler du har været hos, har jeg for mange år siden droppet, useriøs idiot.
kh MC