Gode råd og ideer
Konsekvenser af uheldige sager
Får det nogle konsekvenser i DCU?
Som medlemmer har vi været udsat for nogle uheldige sager:
Ansatte er blevet fyret pga. de ville i fagforening og have overenskomst.
Vi fik som medlemmer at vide, at det ikke var begrundelsen for fyringerne.
Virkeligheden var så en anden.
Nu har DCU tabt sager, så de ansatte nu godt må være på en overenskomst og har fået en overenskomst.
De tidligere ansatte er åbenbart også blevet ulovligt fyret, da de nu får en erstatning på 1,1 mio kr. plus følgeudgifter, så nok mere ca. 2 mio. kr.
Penge, som skal betales af medlemmernes kontingenter.
Vi må ikke som menigt medlem stille forslag til Repræsentantskabet, så de kan behandle det som et punkt. De holder så kun møder hvert andet år.
Kredsledelserne kan så opfordres til at tage det på dagsordenen og behandle de uheldige og for medlemmerne omkost- tunge sager.
Hvor kommer pengene fra.
Har du noget dokumentation for at de penge tages fra kassen med medlemskontingent?
Så vidt jeg husker var der i år en artikel i bladet hvoraf det fremgik at kontingentkroner gik til medlemspleje/aktiviteter, støtte af kredse og andet medlemspleje.
Og driften af DCU, campingpladser m.m. kom fra pladsernes indtjening.
Men mange tror jo virkelig stadig at deres 4-500 kr er med til drive pladserne og holde pladserne oven vande :-)
sv Hvor pengene kommer fra.
Tak for din reaktion
Nu har vi jo ingen indsigt i DCUs regnskaber.
Kredsstyrelsesmedlemmer får årsrapport og rammebudget, kun revisorerne har vel fuld adgang til regnskabet.
Så hvordan regnskabet er bygget op med indtægter og udgifter kan jeg selvfølgelig ikke helt vide!
Om der er en eller flere kasser at tage pengene fra er vel heller ikke så vigtig i den her sag.
DCU skal betale - med medlemmernes penge.
Fakta er, at mere end 1.000.000 kr. af organisationens penge er spildt på dårlige forhandlinger.
Det er for mig det vigtigste fokus - og der bør tages tiltag, så det ikke sker igen.
Hvis penge er det
Allan, du påstår boden tages af medlemmernes penge?
Hvor stor tror du indtægten fra medlemskontingentet er når man så fratrækker udgifterne til drive medlemsdelen af DCU?
Og tror du det er vores kontingent der financierer driften af campingpladserne ?
Eller er det snarere omvend ?
Som oplysning kan jeg da fortælle at kontingent indtjeningen både i 22 og 23 udgjorde 18,7 millioner
Pladsernes indtægter de to år var henholdsvis 75,9 og 90,6 millioner.
Indtægter fra annoncer de 2 år var henholdsvis 4,5 og 4,1 millioner
Indtægter i kioskerne de 2 år var henholdsvis 5,6 og 6,4 millioner
Så DCU overlever nok den bod, og jeg er så overbevist om at der ikke tages medlems-penge fra foreningskassen.
Efter hvad der oplyses bruges de på medlemspleje, som f.eks er driften af kredsene, campingtræf på Egeskov og, Nordisk Camping Træf, Danish Camping Award, Medlem af Autocamperrådet
re:Hvis penge er det
Synes måske, at jeg har besvaret dit spørgsmål i mit sidste indlæg, men kan godt prøve at uddybe det:
Medlemmerne i DCU ejer campingpladserne jvf. paragraf 2 punkt 3 i vedtægterne.
Medlemmerne i DCU vælger medlemmer til kredsstyrelser, repræsentantskab og forretningsudvalg.
De står for det overordnede ansvar, ledelse og drift - også af campingpladserne og deres værdier.
Det gør de flot og professionelt.
Så ja, jeg tror det er af medlemmerenes værdier boden skal betales.
Om det regnskabsmæssigt er fra den ene eller den anden konto, boden skal betales, er vel ligegyldigt.
Alt, hvad du skriver jeg tror, tror jeg så ikke:)
§2 punkt 3
Du henviser til §2 punkt 3
I de vedtægter jeg har står der INTET om at vi ejer noget som helst.
Så læg da lige et link til det du mener er rigtigt.
re:§2 punkt 3
Se venligst tidligere indlæg.
Hvis du vil ind i en diskussion om DCU ejer nogle campingpladser eller ej?
Så lav en ny tråd, måske et andet sted?
§2 punkt 3
§2 FORMÅL
DCU’s formål er at samle landets campinginteresserede og andre til fremme af camping- og friluftslivets sunde udvikling og til varetagelse af medlemmernes fælles interesse.
re:§2 punkt 3,
Ikke enig - DCU er en organisation - og ikke en forening.
DCU står for driften af campingpladser og udlejningsejendomme.
Dermed har DCU også et ansvar over for personale, både økonomisk og moralsk.
DCU skal så også betale boden - og her er det vel ligegyldigt om det enkelte medlem er ejer eller det er DCU.
https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/dansk-camping-union/43387014?message=click_link
Og fra DCUs webside, som understreger at DCU ejer campingpladser.
Dine medlemsfordele på DCUs campingpladser
Besøg herefter en af DCUs mange campingpladser og fremvis dit gyldige DCU-medlemskort ved ankomst.
Campingpladser
Jeg har vist aldrig benægtet at DCU ejer campingpladserne, i hvert fald de fleste af dem.
Det jeg ikke er enig i er din påstand om at boden tages fra medlemmernes penge for som jeg tidligere har vist så financierers pladserne ikke af medlemskontingentet men af indtægterne fra pladserne og kontingentkronerne bliver brugt til medlemsrelaterede ting
Og det jeg har lagt op mht til indtægter og udgifter og hvad pengene bruges til, er oplysninger fra DCU
Slut kommentar herfra...!
Citat fra det du skrev i et tidligere indlæg:
"I de vedtægter jeg har står der INTET om at vi ejer noget som helst."
Det tolker jeg, som at du har benægtet at DCU ejer campingpladser.
DCU er en organisation, som styres og ejes af medlemmerne.
Nu synes jeg, at debatten begynder at køre lidt rundt, så jeg stopper her.
Forslag til DCU/ kredsstyrelser: Meld da noget ud, hvad I gør for at undgå det sker igen.
Tak for din indsats og Godt Nytår til dig....