FAQ - ofte stillede spørgsmål

Her kan du læse de oftest stillede spørgsmål, som Dansk Camping Unions medlemsservice får stillet via mail og telefon.

Campingkort

(er både dit DCU-medlemskort og dit CKE-campingpas).

  • Hvor står mit medlemsnummer?
    Dit medlemsnummer står på dit medlemspas, efter de seks første cifre 4502 04. Tallene er markeret med den røde cirkel på billedet. 


Grafik: Rikke Steenstrup

 

  • Hvornår modtager jeg mit medlemskort efter at have betalt opkrævningen?
    Der går ca. 4 uger, inden du har kortet. Dette er fordi vi kun printer medlemskort én gang om måneden, for at holde medlemsomkostningerne nede. 
     
  • Skal jeg have nyt campingkort, hvis jeg flytter?
    Nej, det er ikke nødvendigt, men du skal ændre adressen på vores hjemmeside under Din Profil
     
  • Skal min ægtefælle/samlever have sit eget kort?
    Nej, I er begge med på medlemskabet, men har bare ét kort.
     
  • Skal mine børn have deres eget kort?
    Hjemmeboende børn under 18 år er med i forældrenes medlemskab.
  • Kan jeg ændre navnet, som medlemskabet er tegnet i?
    Hvis navnet, som medlemskabet er tegnet i, skal ændres, skal det ske ved at kontakte medlemsservice pr. mail eller telefonisk.
     
  • Hvad kan jeg gøre, når jeg har glemt min adgangskode?
    Du kan genbestille den på Din Profil
     
  • Hvad skal jeg gøre, når campingpladsen vil have mit kort liggende, og jeg samtidig skal bruge det til mine medlemsfordele?
    Du kan bede campingpladsen om at tage en kopi af dit medlemskort, som de kan have liggende eller bruge dit medlemskort i DCUs app "DCU Fordele".


Medlemskab af DCU

  • Hvor kan jeg oprette et medlemskab?
    Det kan du gøre på vores hjemmeside - klik her, eller på en af vores 20 campingpladser 
     
  • Hvor længe gælder et medlemskab?
    Et medlemskab gælder indeværende kalenderår. Hvis du bliver medlem efter den 1. oktober, vil medlemskabet dog gælde resten af året plus hele efterfølgende kalenderår.
     
  • Hvornår kan jeg få et pensionistmedlemskab?
    Når du er folkepensionist, førtidspensionist eller modtager efterløn (der skal indsendes dokumentation til info@dcu.dk på, at du modtager førtidspension eller efterløn).
     
  • Hvordan melder jeg adresseændring, ny mailadresse eller nyt telefonnummer?
    Det gør du på vores hjemmeside under Din Profil. Det er vigtigt for os altid at være opdateret med de korrekte kontaktmuligheder.
     
  • Hvordan melder jeg mig ud?
    Det gør du på vores hjemmeside under Din Profil. Du kan også kontakte Medlemsservice. Bemærk dit medlemskab gælder et kalenderår, så du kan vente til 31.12. i indeværende år, eller du kan melde dig ud straks.  
     
  • Hvad gør DCU med mine data?

    25. maj 2018 trådte den nye persondataforordning (GDPR) i kraft. De nye regler handler kort fortalt om at styrke dine rettigheder ift. de persondata, du giver fra dig. I DCU arbejder vi ud fra, at vi kun har dine data til låns, og vi har altid arbejdet ud fra at beskytte de data, vi ligger inde med. Vi benytter de nye regler til at gå vores it-systemer og dataaftaler efter i sømmene, så vi er sikre på, at vi passer godt på dine data.


Magasinet Camping-fritid

  • Hvornår udgives magasinerne i år?
    Find Camping-fritids udgivelsesdatoer her 
    Vær opmærksom på, at adressefilen/distributionslisten altid trækkes omkring en måned, før magasinet udkommer. Melder du dig ind midt imellem to magasiner, kan du derfor ikke regne med at få næstkommende magasin. Du er altid velkommen til at kontakte Medlemsservice for at høre nærmere. Du kan også altid hente magasiner på DCUs pladser, så længe lager haves.
               
  • Kan jeg få de magasiner tilsendt, som er udgivet, før jeg meldte mig ind?
    Vi eftersender ikke Camping-fritid, som er udkommet, før du meldte dig ind. Indeværende års magasiner kan hentes på en af vores 20 campingpladser, så længe lager haves. 
     
  • Kan jeg få en anden leveringsadresse på Camping-fritid end min registrerede adresse?
    Vi vil meget gerne forsøge at sende dit magasin til en anden adresse, end den du har registreret dit medlemskab på, hvis det er muligt. Du bedes kontakte Medlemsservice, som kan undersøge mulighederne.


Forum

  • Hvad er ”Forum”?
    Forum er et erfaringsudvekslingssted på vores portal, hvor campister kan give gode råd til hinanden om alt, hvad der vedrører campinglivet. Find Forum under Dit DCU eller gå til Forum her

DCUs medlemsapp

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med DCUs medlemsapp?
    Se artiklen her om, hvilke enheder der kan bruge appen. Hvis du fortsat har problemer med appen, så kontakt Medlemsservice på info@dcu.dk. 
    Har du en Android telefon og oplever problem med din app så følg denne guide
     

info@dcu.dk er du altid velkommen til at sende spørgsmål og ris eller ros til DCU.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her